پاسدارانقلاب

پاسدارانقلاب
 

دیدبان تأکید می کند که متأسفانه برخی افراد از پرداختن به این موضوع قصد تخریب روحانی در مقابل یک نامزد خاص را دارند. آنچه برای ما مسلم است دفاع از دستاوردهای فرزندان ایران اسلامی است و همین جا تأکید می کنیم بدون چشم داشت به نفع و بهره برداری سیاسی از این موضوع و بر اساس تکلیف گرایی به این موضوع خواهیم پرداخت.

گفتنی است تمام بندهای زیر از کتاب مذکور استخراج گردیده و مستند به ارجاع از آن است.

آرمانگرایی همان اسارت در توهمات است

«گاهی در کشور توهمات، مبنای تصمیم گیری قرار می گیرد، مثلا این تفکر که غرب به فروپاشی کامل رسیده و نظرات علمی اقتصادی و سیاسی غرب به بن بست رسیده و خود آنها فهمیده اند که دیگر راهی ندارند و راه نجات را ایران می دانند ... البته این گونه ادعاها آرمان نیست، بلکه توهمات ناشی از خود شیفتگی و کم تجربگی است.» (1) 


مخالفان من تندروهای چپ و راست هستند

نویسنده نسبت به کسانی که با روند مذاکرات تیم هسته ای مخالف بودند و نسبت به آن نقد داشتند به عنوان تندروهای جناح چپ و راست معرفی می کند و به راحتی به منتقدین لقب تندرو و افراطی می چسباند. (2)

 

ایشان همچنین کسانی را که نسبت به بیانیه تهران اعتراض داشتند را با القاب ناپسندی خطاب می کند و می نویسد: تحرک نیروهای بی تجربه، قدرت طلبی عده ای جاه طلب، ترس از اینکه موضوع به نتیجه نهایی نرسد، همه و همه در ایجاد جو بوجود آمده تأثیرگذار بودند. نویسنده به دلیل مخالفت آنها با تیم مذاکره کننده هسته ای القابی همچون هوچی گر، تندرو، جاه طلب و ... را به آنها می چسباند. (3)

 


نگاه به غرب باید دوستانه و منفعت محور باشد

 

«در مسئله مهم هسته ای که به امنیت ملی و منافع ملی ما ارتباط دارد، این گونه تردید ها [بدبینی نسبت به غرب] نباید مورد توجه قرار گیرد، اینها هم مسائلی است که گاهی مشکل آفرین می شود. «

روحانی بدبینی نسبت به غرب را به طور کامل نهی می کند و تا جایی پیش می رود که تردید و بدبینی نسبت به غرب هنگام وسط آمدن منافع و امنیت ملی را غلط و مشکل ساز معرفی می کند. (4)


باید دنبال اعتمادسازی با غرب باشیم

روحانی دیدگاهی را که می گوید: اعتمادسازی با اروپا و کار با آژانس فایده ای ندارد چون همه اینها پشت پرده با هم یکی هستند که نگذارند غنی سازی آغاز شود را، به عنوان نظر تند معرفی می کند. (5)

به نقل از شیراک می آورد: «من به تاریخ و فرهنگ ایران احترام می گذارم و در مقابل بوش از ایران دفاع کردم، اما تولید سوخت از جانب شما را برنمی تابیم، نمی توان از این خط عبور کرد؛ انگلیس، روسیه، چین و اروپا هم حاضر نیستند این گام را بردارند که به ایران اجازه دهند تا سوخت هسته ای برای مصارف غیر نظامی تولید کند». (6)

همچنین به نقل از شرودر می نویسد: «صحیح ترین راه این است که از غنی سازی چشم پوشی کنید، انصراف از غنی سازی ما را از تمامی مشکلات بعدی نجات می دهد

اروپایی ها مایل اند شرط حل و فصل مسائل ایران در آژانس و کشیده نشدن موضوع به شورای امنیت را توقف برنامه هسته ای ایران قرار دهند. (7) 

 

آرمان ها سدی در مقابل منافع ملی است

«البته در شرایطی که اینگونه حمایت ها (حمایت از آرمان ها مقابل منافع ملی)، بهای آن را به حدی افزایش دهد که برای اصل نظام خطرناک باشد، دیگر حاضر نیستیم آن را ادامه دهیم، اینجا بحث اهم و مهم است و همانگونه که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است». (8)


ما هم اکنون منزوی هستیم

روحانی به آیات 65 تا 66 سوره مبارک انفال اشاره کرده و می گوید: «خود قرآن در زمانی که وضع مسلمانان از لحاظ روحیه عالی بوده، می گوید 1 به 10، یعنی اگر دشمنان شما ده برار بودند می توانید بجنگید، اما اگر مثلا بیست برابر شما بودند، دیگر حق حمله را ندارید. (9)«

بر اساس این نتیجه گیری مبهم و در خور توجه نویسنده، عملا نهضت عاشورا مخالف بیان آیه قرآن بوده است و سپاه امام حسین (ع) نباید وارد جنگ می شده است زیرا نسبت سپاه امام به دشمن 1 به 10 نبوده است!!!


ما جهان سومی هستیم

وی به بحث ساختار و کارگزار در کشورهای مختلف اشاره می کند و می نویسد: «در کشورهای پیشرفته این اثرات چشمگیر نیست و تغییر افراد تأثیر چندانی ندارد، مگر اینکه سیاست های کلی حکومت دستخوش تحولات و تغییرات بنیانی شود، اما در جهان سوم آثار تغییرات بیشتر مشاهده می شود، در کشور ما هم می توان اختیارات و مسولیت های تیم هسته ای را در تئوری ساختار - کارگزار مورد بررسی و تحلیل قرار داد». (10)


باید دنبال حفظ بقا باشیم

«بقا اصل اساسی شکل دهنده به سیاست خارجی کشورهاست؛ ما هم به دنبال بقا هستیم، پس در برخی موارد، سیاست خارجی ما تفاوت ماهوی با سیاست خارجی دیگر کشورها ندارد.» (11)


راه حل یا آمریکاست یا اروپا

به نقل از البرادعی می نویسد: «شما بر سر یک دو راهی قرار دارید. بدین معنی که اروپا بر غنی سازی و آمریکا بر همه فعالیت هسته ای شما متمرکز شده اند، یا باید از طریق تعامل با اروپا، نقشه آمریکا را خنثی کنید، یا با آمریکا مذاکره کنید و یا اینکه همه چیز را از دست بدهید». (12)

 


غرب نگران نقش مردمی در سیاست ماست

به نقل از غربی ها درباره نگرانی آنها نسبت به حقوق مردم ایران می نویسد: «مثلا اروپایی ها در مذاکرات خصوصی به اعضای تیم هسته ای گفته بودند که روند ایران برای ما مهم است، نگرانی آنها نسبت به آینده این بود که نظامی ها کاملا بر کشور مسلط شوند و به زعم آنها نقش مردم کم رنگ بشود». (13)

 

آیا واقعا غرب نسبت به حقوق مردم ایران نگران است؟ کدامین تلاش غرب از ابتدای انقلاب تا به حال، در راستای احقاق حقوق مردم ایران بوده است؟ آنچه از ظاهر و حتی پشت پرده ماجرا به نظر می رسد آن است که غرب به طور معمول به دنبال حقوق مردم ایران نبوده است، اینکه چرا نویسنده به این راحتی چنین حرف نپذیرفتنی را می پذیرد، جای تأمل دارد.

 


کم کاری غرب در تعامل با ما توجیه پذیر است

«در جواب به یکی از مسئولین در جلسه سران که قول های اروپایی ها را در ابهام می بیند، جواب نادرستی می دهد که هم دفاع نابجا از غرب است و هم جواب غلطی است، ایشان به نقل از ان مقام مسئول می نویسد: شما (تیم هسته ای ایران) تعهد روشنی از طرف ایران به غرب داده اید، اما تعهد اروپا مبهم است، آنها می گویند "ما تلاش می کنیم" ولی شما "همکاری کامل می کنید"، موضوع جدید کشف نشود و تعلیق را نشکنید، همه اینها را شرط می کنند که هر سه شرط هم عملی شود، ولی آنها می گویند ما تلاش می کنیم تا پرونده بسته شود ... توضیح من (مؤلف) این بود که سه کشور اروپایی نمی توانند از طرف 32 کشور دیگر به ما قول قطعی بدهند!!! آنها می توانند بگویند ما تلاش می کنیم، غیر از عبارت ما تلاش می کنیم نمی توانند عبارت دیگری به کار ببرند!!!» (14)

منبع.دیدبان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:رمزگشایی,تفکرانحرافی,موضوع هسته ای,حسن روحانی, توسط پاسدار
طراح قالب : { معبرسايبري فندرسک}